De tijd vliegt voorbij... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anne-Els - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anne-Els - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne-Els

10 Mei 2008 | Australië, Brisbane

Hmmm..das nog niet zo makkelijk foto's plaatsen op de site. Jullie moeten het maar effe met deze 2 doen..en dan ga k uitvinden hoe het anders kan..

Inmiddels ben k in Brisbane.. Samen met wat mensen die k heb leren kennen hebben we om 15.00uur de bus genomen vanuit Byron Bay...mn laatste reisje met de OZ Experience.. Zoals k al eerder heb verteld vind k dat niet heel erg...geen spelletjes meer voor mij in de bus! De OZ Experience heeft meer weg van een party bus...leuk om mee te maken maar niet iets waar ik tot in Cairns onderdeel van wil zijn! Byron Bay is een erg gezellige plek..een hoofstraat met diverse winkeltje links en rechts..en aan het einde van deze hoofstraat een geweldig strand. Een 'bar dancing' waar je voor weinig redelijk goed kunt eten.. En waar het na het eten helemaal losgaat, the place te be! Niet voor mij..:)..wel leuk om n keer mee te maken! We zijn op het goede moment vertrokken uit Byron Bay, vooral vanmorgen was het wat bewolkt... Tijd om de was te doen en om mijn trip verder te plannen..Daarna nog een uurtje op het strand gehangen om daarna met de bus verder te gaan. Rond een uur of half 8 waren we in Brisban.. Brisbane de hoofdstad van Queensland... Vanuit een redelijke rustige omgeving kom je weer in de grote stad...das wel even omschakelen.. Met wat mensen hebben we gegeten in het winkelcentrum en daarna een bakkie gedaan bij starbucks..

En dan nog maar ff achter het internet om jullie nog wat meer te vertellen over 'what is going on'!
Hostels: slapen met meerdere mensen op een kamer...moet zeggen dat k het (behalve voor vannacht) tot nu toe nog steeds heb getroffen! Kamer met max 4 bedden, douche en wc in de kamer...niks mis mee! Het is wel ff wennen met meer mensen slapen in een kamer...je hebt geen moment voor jezelf..dat moet je echt creeren. Moet zeggen dat k daar de laatste dagen wat beter in ben geworden. Kwam vanavond op mn kamer..vieze lucht..bedden lakens niet verschoond... Morgen naar een ander Hostel!
Ontmoeten van mensen: K denk dat het niet mn 'charmes zijn' Thirza...hahaha Het gaat vanzelf..stukje spontaniteit helpt wel en je moet er voor openstaan. Je bent op je eigen aangewezen en dan heb je geen andere keus! Wat me opvalt is dat de mensen die reizen, zijn gaan reizen met een reden... en k maar denken dat k de enige ben..hahah Leuk is het om deze dingen met elkaar te delen! Mensen staan open om andere te ontmoeten! Het gaat vanzelf...

De komende dagen:
Het is de bedoeling om 2 nachten te blijven in Brisbane. Morgen onder andere in vogelvlucht Brisban verkennen. Daarna is de bedoeling dat k wederom met(nu een roommate, ontmoet in Sydney) een auto ga huren om zondag te vertrekken naar Hervey Bay. Allebei zijn we (voor nu)klaar met de bus en willen we het zelf gaan proberen om verder naar het noorden te reizen! De bedoeling is om een auto te huren en een trip te maken voor drie dagen onder andere over de stranden. Kamperen waar we 'stranden'..en te eten wat op onze weg komt.. Zit je in een bus..dan is dit niet mogelijk! Gek als k ben op het strand en zee is dit zeker een poging waard om te proberen! Daarna wacht er n '4w drive' (auto) om een trip te maken op Fraser Iland. Met een boot word je verplaatst met je auto naar het eiland waar je een aantal dagen in een groep de boel kunt gaat verkennen. Slapen doe je in tentjes.. Dit eiland heeft onder andere een regenwoud en bijzondere dieren. K ga hier kennis maken met de dingo's. Ben benieuwd! Na deze trip die 3 dagen (2 nachten) duurt neem k de nachtbus naar Arlie Beach. Vanuit Arlie Beach ga k al vrij snel met de Condor zeilen ook dit duurt 3 dagen..
De rest van het plan volgt zo snel mogelijk!

Een heel verhaal en voor mij is het inmiddels 00.00uur. Tijd om te gaan slapen! Tot snel...enne lief jullie berichtjes!

• 09 Mei 2008 - 16:56

Marjolein:

He Ae,

Klint geweldig allemaal....ben trots op je...wat een ervaring!
    Geniet er maar goed van...volgens mij word het een heeel lang ritje als je terug bent haha!!!

Dikke kus Msrjolein

• 09 Mei 2008 - 20:05

Sander:

He, alles gaat goed zo te horen, leuk om wat van je te horen, hier in nl is het momenteel hoog zomer. Ben benieuwd naar je foto's. Dacht dat het wat rustiger zou worden in de vakantie, niet dus. Veel fun en de groetjes van de familie.

Gr sander

• 10 Mei 2008 - 07:05

Katrien En Feetje:

Ha lieve AE'tje,
    fijn om te lezen dat je mensen ontmoet die lief tegen je zijn. Natuurlijk zijn het wel je charmes anders wil niemand 24 uur per dag met je in een auto zitten. Wij missen je in lk geval en zien uit naar je volgende verhaal. Ook schrijven gaat je beter af dan je dacht!
    Heel veel liefs van ons!