En toen waren we in Sydney.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anne-Els - WaarBenJij.nu En toen waren we in Sydney.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anne-Els - WaarBenJij.nu

En toen waren we in Sydney....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne-Els

08 Mei 2008 | Australië, Byron Bay

Super...al die reacties! Fijn! je mag dan wel 'alleen' op reis zijn zo voelt t in ieder geval niet!

Vanaf het moment dat k vrijdagmorgen mijn tas kreeg van paps en mams om mn spullen in te doen heb k het gevoel dat k in roes verkeer.

Effe een aantal hoogtepunten op een rijtje dat ben k jullie wel verschuldigd:-).
De vleigreis, de eerste van een uur of 12, weinig geslapen alleen maar gekletst met een Nederlander die onderweg was naar Bali. Maarten k hoop dat je het naar de zin hebt daar en lekker kunt uitrusten! Tweede gedeelte van de vlucht, zo'n 9 uur, had k het iets minder getroffen, de franse dame naast mij kon geen woord engels...en dan duren 9 uur vliegen wel lang zeker als er parfum gebruikt wordt om fris te blijven. Geloof me deze mix van verschillende geuren helpen elkaar niet echt.. K heb me af en toe verstopt onder mn dekentje! Aankomst vliegveld..controle... Alles werd uitgepakt k mocht mn kleren nog net aanhouden! Dan hebben ze het hier voortdurend over 'no worries', maar toen had k toch wel even 'kleine worries'... K was moe na een reis van bijna 30 uur en dan al die vragen...pfff.. Inmiddels lag het vliegveld er verlaten bij...en heb maar een taxi genomen om naar mijn hostel te gaan! Zaterdag om 22.00uur was k in Eva's, backpacking hostel. Ondanks de vermoeidheid een geweldige eerste avond. K stond ervan te kijken hoe snel je mensen leert kennen. En ja, de eerste borrel hebben k daar gedronken.

Zondag heb k samen met een roommate Sydney verkend. Een wandeling van maar liefs 5 uur... Geweldig en wat is Sydney mooi..druk maar mooi! K had geluk mn roommate was al zo'n 11 maanden aan het rondtrekken en ook Sydney was voor hem dus niet onbekend. K heb alle hotspots gezien en op de foto gezet! Thanks roommate!

Maandag ben k vertrokken naar Byron Bay, met een overnachting bij surfcamp. Een behoorlijk lange trip...we zijn gestopt op verschillende plekken..k heb hier de eerste kangeroes gezien. 'S avonds n gezellig samen zijn met een borrel voor de zenuwen voor het surfen van dinsdag.. Dinsdagmorgen vroeg op om te surfen...wat is dat leuk om te doen! Moet nog wel wat meer oefenen maar het is me gelukt om een aantal keer een 'golf te pakken'! Na het surfen zijn we verder gereisd naar Byron Bay waar k nu al een aantal dagen verblijf. K reis met de OZ Experience...n leuke ervaring toch ga k straks verder met een andere organisatie...de tijd van spelletjes doen in de bus heb k eigenlijk wel een beetje gehad :).. Gister heb k met mijn nieuwe roommates een fietstocht gemaakt naar het meest oostelijke punt van Australie als het gaat om het vaste land, ook was daar de vuurtoren.. Wat een geweldig uitzicht, ook hebben we daar dolfijnen gezien! Helaas heb k op de terugweg met de fiets zand gehapt..was niet helemaal op aan het letten.. Niks aan de hand, een paar schaafplekken, een band die leeg liep, verder alles oke!

Vandaag een tocht gemaakt over zee met een kayak, wederom dolfijnen gezien maar het allerleukste waren de golven...helaas konden we het niet droog houden en gingen we kopje onder door een grote golf! Vanmiddag lekker aan het strand gelegen..bijkomen van alle activiteiten! K merk dat k nu begin te wennen...voelt goed! Inmiddels heb k de eerste trips geboekt maar daarover later meer natuurlijk!

K heb behoorlijk wat spierpijn...zo doe je niks en zo ga je surfen, wandelen, fietsen enz...Morgen ga k verder reizen naar Brisbane...daarover later meer!


  • 08 Mei 2008 - 15:24

    Alex:

    Haha, I am the first to put a message on =P. Nice country that land of mine?!?! Toch?!?!

  • 08 Mei 2008 - 17:31

    Martine:

    Hey wijffie!

    Klinkt goed zeg... Ben best wel jaloers op je! En ben héél nieuwsgierig naar alle foto's als je straks terug bent... Ooit wil ik er ook nog eens heen.

    Geniet van alle mooie dingen, rust lekker uit en zie je snel weer!


  • 08 Mei 2008 - 20:26

    Katrien:

    AE'tje!
    Goed om te lezen wat je allemaal beleeft. Had ik al gezegd dat ik trots op je was? Een paar foto'tjes voor de visualisatie zouden welkom zijn!
    Snel weer iets plaatsen, dan kan ik lekker meezwijmelen. Liefs van Kat (en Feetje en Pep)

  • 09 Mei 2008 - 07:08

    Ger Tosserams:

    Hoi Anne-Els,

    Volgens mij heb je het helemaal te gek daar, super! Ik wordt ook wel gerust gestel nu ik in de gaten krijg dat alleen reizen op de manier waarop jij dit doet in Australië geen probleem hoeft te zijn. Geniet er maar van. Trouwens hier is het ook al een week rond de 25 graden heerlijk. Een foto van jouw aventuur zou heel welkom zijn. We kijken met spanning naar je volgende verhaal.

    xxxxmam

  • 09 Mei 2008 - 07:09

    Thirza:

    A to the E!
    Wat fijn klinkt het allemaal! Leuk dat het so soepel gaat met aanhaken aan roommates enzo. Is dat bij iedereen zo of ligt dat aan je charmes? :-)
    Ik sluit me aan bij de vraag naar pics en natuurlijk nog meer van dit soort verhalen. Leuk! Geniet ervan, dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Anne-Els

Actief sinds 01 Mei 2008
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 9375

Voorgaande reizen:

02 Mei 2008 - 29 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: