Nog een nachtje slapen.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anne-Els - WaarBenJij.nu Nog een nachtje slapen.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anne-Els - WaarBenJij.nu

Nog een nachtje slapen....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne-Els

27 Mei 2008 | Australië, Cairns

En dan zit k in het vliegtug naar huis... Het is hier bijna 22.00uur kon het niet laten om toch nog ff mijn mail te checken... Leuk al die berichtjes weer dat zorgt ervoor dat k graag weer naar huis kom!

Afgelopen dagen Cape Tribulation...waar het oudste regenwoud van de wereld het Great Barrier Reef ontmoet...met daar tussenin het strand...geweldig mooi om te zien! Maar wat n regen ook...vanaf het moment dat we daar aan kwamen met de bus heeft het geregend...en niet n beetje zoals we dat in Nederland kennen het kwam met bakken uit de hemel! FF schakelen..de bedoeling was n paar dagen relaxen in de zon.. Het was n paar dagen relaxen in de regen met af en toe een zonnestraaltje.. Naast de diverse activiteiten tijd om mijn boek uit te lezen waar k in Nederland in was begonnen :) Na een nachtje slapen ben k gaan Jungle Surfen..hang je daar 25 meter boven de grond en dwaal je door de bovenste lagen van het woud.. 's avonds heb k n Night Walk gedaan..geweldig om de dieren te horen en er zelfs ook n paar te zien..uiteindelijk zijn we nog krokodillen gaan spotten..op zoek naar rode ogen en die hebben we gevonden! Leuke wandeling van bijna 4 uur over boomstammen, waterplassen enz. en natuurlijk met de nodige regen! De guide, aardige vent, vond dat k eigenlijk nog wel kangeroe vlees zou moeten proeven voordat k terug naar Nederland zou gaan. Heb het aanbod maar vriendelijke afgeslagen...het was inmiddels 00.00uur en de volgende ochtend vroeg stonden de paarden op me te wachten! En dat was vanmorgen... Ongelooflijk hoe deze paarden zich staande weten te houden op de stenen, de slipperige klei gronden (het had immers flink geregend), en de manier hoe ze een weg weten te vinden door de 'creeks'... en dan de 'canter' over het strand...heerlijk man! Enne voor de verandering was het droog! Dit bedrijf heeft zo'n 28 paarden...de paarden hebben geweldig veel ruimte om te grazen en te bewegen.. Als ze bereden gaan worden, worden ze verplaatst naar de ' stallen'. De paarden stonden klaar met een zadel op de rug verder geen halster...wordt hier ook niet gebruikt, grappig om te zien! We zijn zo'n 2,5uur onderweg geweest...dat zal morgen wel weer een beetje spierpijn worden..Vanmiddag aardig weer, bewolkt kleine buien, over het algemeen droog...op het strand gezeten heerlijk relaxen!

Hmmm...het eind is inzicht zometeen spullen pakken en me voorbereiden op een laatste nacht met minimaal 4 personen in een kamer... Denk dat dat iets is wat k in ieder geval niet ga missen! Morgen om 15.15uur zit k in het vliegtuig om 10.00uur Nederlandse tijd ben k in Nederland!

Een geslaagde reis en zeker niet de laatste! Een super ervaring om nooit meer te vergeten!

Liefs AE

• 27 Mei 2008 - 15:21

Paul:

ga je nu een Limburgeringscursus volgen AE?

Groeten Paul